Retur & Ombytning
Retur
Du kan nemt returnere din pakke
Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med dine varer, har du 14 dages returret gældende fra den dag du modtager din pakke eller dit lokale posthus / pakkeboks modtager din pakke.
Du kan nemt og hurtigt retunere din pakke hos os. Returen foregår online, her på vores hjemmeside. Klik på ''Start retur'' nederst og udfyld de påkrævede felter. Du vil tilsidst generere en returlabel, som du selv betaler for.
Du kan altid returnere gratis i butikken
I vores butik på Østerbrogade 222 kan du slippe for at betale returfragten og i stedet returnere eller bytte din vare gratis.
Indpakning ved retur
Varen skal returneres i samme stand og være omhyggelig indpakket som ved leveringen. Gennemsigtige poser til varerne, skal altid sendes med retur. Derudover skal emballage (herunder skokasse, indlægspapir og lignede) være intakte.
Returnering af julegaver
Vi bytter med et smil julegaver til 10 dage efter nytår - du kan enten få din vare ombyttet til noget andet eller få udstedt et tilgodebevis.
Returpolitik
Vi tager ikke vare retur, som:
- Ikke fremstår som nye
- Lugter stærkt af parfume eller andet
- Har været udsat for røg
- Har været vasket
- Er påført pels fra dyr
- Ikke har været forsvarligt pakket ned
- Har fået skrammer eller ridser
Hvor lang tid går der før mine penge kommer retur?
Fra når vi har modtaget din pakke retur, kan der gå op til 5 hverdage før dine penge igen lander på din konto.
Kan jeg returnere i butikken?
Ja, du har altid mulighed for at komme ned og bytte, returnere eller få et tilgodebevis nede i vores fysiske butik på Østerbrogade 222 indefor butikkens åbningstid.
Ombytning
Ombytning
Hvis du ønsker at ombytte en vare, f.eks. til en anden størrelse eller farve, anbefaler vi at du bestiller en ny inde på shoppen og returner den anden vare til os. På den måde sikrer vi den hurtigste ekspidition af din nye ordre. Du er dog ligeledes velkommen til at skrive på retursedlen, at du ønsker at ombytte varen. Her eksisterer imidlertid en risiko for, at det ønskede produkt bliver udsolgt i mellemtiden.
Ombytningspolitik
Vi ombytter ikke varer , som:
- Ikke fremstår som nye
- Lugter stærkt af parfume eller andet
- Har været udsat for røg
- Har været vasket
- Er påført pels fra dyr
- Ikke har været forsvarligt pakket ned
- Har fået skrammer eller ridser
Er det mulig at ombytte nede i butikken?
Ja, du har altid mulighed for at komme ned og bytte, returnere eller få et tilgodebevis nede i vores fysiske butik på Østerbrogade 222 indefor butikkens åbningstid.
Kan jeg ombytte her på hjemmesiden?
Vi tilbyder ikke ombytninger på vores hjemmeside, på samme måde som returneringer. Hvis du f.eks. ønsker en anden størrelse, returnér da produktet og bestil den ønskede størrelse på en ny i en separat ordre.
Reklamation
Reklamation
I henhold til købeloven ydes der 24 måneders reklamationsret på varer købt hos White Sport. Du bedes hurtigst muligt sende en mail til whitesport@whitesport.com med beskrivelse af fejlen og et billede heraf, hvorefter vi kan behandle din reklamation. Husk at meddel fejlen eller manglen inden du sender varen retur til os.
Forsendelsesomkostningerne i forbindelse med en reklamation dækkes af White Sport.
Hvad er reklamationsret, og hvor længe gælder den?
Reklamationsretten er en lovbestemt ret for forbrugere til at klage over fejl og mangler ved en vare. Ifølge dansk lovgivning har du som forbruger 2 års reklamationsret på varer købt af en erhvervsdrivende. Det vil sige, at hvis din vare går i stykker eller viser sig at have en fejl inden for de første 2 år efter købet, kan du kræve reparation, ombytning eller pengene tilbage.
Hvordan reklamerer jeg over en vare?
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte os på mail. Du skal oplyse om fejlen ved varen og bede om enten reparation, ombytning eller pengene tilbage. Det er vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen, og at du har kvitteringen eller fakturaen for købet klar.
Hvad gør jeg, hvis White Sport afviser min reklamation?
Hvis vi afviser din reklamation, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet eller en anden relevant klageinstans for at få hjælp. Før du indsender en klage, er det en god idé at tage kontakt til en juridisk rådgiver eller Forbrugerrådet Tænk for at få vejledning i dine rettigheder og muligheder.